هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی قرار است کنسول جدید نینتندو به بازار بیاید. اما بالاخره آن روز خواهد رسید و شاهد نسخه جدید کنسول نینتندو هستیم و نینتندو هم از این نگراین است که نتواند کاربران را به نسل بعدی کنسول انتقال دهد.
می توان قبول کرد که کنسول سوییچ کاملا موفقیت واقعی را برای شرکت Nintendo بوجود آورده و کسی نمیتواند این موضوع را انکار کند. اما بحث منتقدان و تحلیل گران از نینتندو این بوده آیا شما میتواند کاربران را راضی به خرید نسخه بعدی کنسول خود بکنید؟. و همین بحث در بخش مالی نینتندو تبدیل به دقدقه شده، ایا کاربران را میتوان به نسل بعدی کنسول ها انتقال داد؟ شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو که به دنبال کاهش دادن ریسک انتقال کاربران است. کاربران نینتندو حدودا به عدد 100میلیون نفر میرسد و برای انتشار کنسول بعدی ریسک بزرگی است. چون ممکنه است این رقم به شدت افت کند و نگرانی حالای نینتندو این است. حالا نگاهی به فروش کنسول های این شرکت تا به امروز بی اندازیم
- DS به ۱۵۴ میلیون کنسول
- 3DS در حوالی ۷۵ میلیون کنسول
- فروش ۱۰۱ میلیون کنسول Wii
- نینتندو Wii U فروش ۱۳.۵ میلیون
این تجربیات شرکت نینتندو بود که بسیار قابل توجه است. فوروکاوا میگوید عرضه نینتندو سوییچ به شرکت اجازه داد تا تمام تمرکز خود را روی ساخت بازی بزارد و بعد از 5سال بازی ها متنوعی برای این کنسول انتشار یافته و به دست گیمر ها رسیده.
اما آیا عرضهی کنسول بعدی همینقدر روان و موفقیتآمیز خواهد بود؟
او پاسخ میدهد:
«این پرسش که آیا میتوانیم همینقدر خوب از نینتندو سوییچ به نسل بعد برویم، یک نگرانی جدی برای ما است. باتوجهبه تجربههایی با کنسول Wii، کنسول Nintendo DS و سختافزارهای دیگر داریم، بسیار واضح بهنظر میرسد که یکی از موانع جدی این است که چگونه به آسانی از یک سختافزار به بعدی انتقال پیدا کنیم.
برای کمک به کم کردن این ریسک، ما روی ساخت روابط بلندمدت با مشتریها تمرکز میکنیم. درحالیکه به عرضهی بازی جدید برای نینتندو سوییچ ادامه میدهیم، سرویسهایی را ارائه میکنیم که با اکانتهای نینتندو کار میکنند. همچنین به ارائهی IP در بیرون از بازیهای ویدیویی میپردازیم. ما میخواهیم که اینگونه تاثیری ماندگار روی مشتریهای خود داشته باشیم».رئیس شرکت Nintendo در ادامه گفت این یکی از نگرانی های اصلی ما درحال حاظر است که نتوانیم به خوبی سوییچ برای نسل بعد کاربران را جذب کنیم.
در اخر نینتندو تاکید کرده که جامعه 100 میلیون نفری مخاطبان خود را برای نسل بعد حفظ خواهد کرد.